2008.10.27. 09:17
Tatarozni fognak, reklámhálót akarnak a ház elé
Olvasónk társasházát tatarozni fogják. Hálót feszítenek fel, az így képződő felületet reklámhordozóként értékesíti a társasház. A hölgy depressziós, fél a sokáig tartó sötétségtől.
Ha a reklámhálón elhelyezett hirdetések miatt bizonyos lakásokban sötét van, akkor meg lehet állapodni úgy, hogy a reklámbevételből a nagyobb hátrányt szenvedők több pénzt kapjanak. Ezt a Magyar György és Társai Ügyvédi Irodában mondták el. Minderről a közgyűlés hivatott dönteni, amelynek témája vagy egyik meghirdetett napirendi pontja lehet a fenti kérdés.
Hogy milyen feltételek mellett születhet döntés, azt a társasház működési szabályzata szabja meg. Általában a lakók ötven plusz egy százaláka a szavazati arány – tette hozzá a jogász. Tehát ha ők rábólintanak, lesz reklámháló.
Kényes pont a beteg problémája, hiszen a betegséget nem lehet pénzzel megváltani. A felek (a lakók és a beteg) persze megállapodhatnak így, de annak, akinek az egészsége forog kockán, a pénz valószínűleg nem lesz vonzó megoldás. A betegséget ugyanis nem lehet forintokkal elmulasztani. Az is igaz viszont, hogy a házakat fel kell újítani. De milyen áron?
Egyetlen ember egészsége sem szenvedhet emiatt csorbát, hiszen a hozzá való jog személyiségi jog – állítják más jogászok. Ezért a sérelem elszenvedője bíróságon kérheti, hogy segítsenek helyzetén. Megítélhetnek neki nem vagyoni jellegű kártérítést, ha ezt kívánja. De amennyiben ez neki nem megoldás, folyamodhat érte, hogy az ő esetében a sötétítő reklámháló helyett vagy mellett a lakóközösség találjon más megoldást.
A betegség tényét, a reklámháló okozta sötétség és a betegség várható rosszabbodása közti ok-okozati összefüggést szakértői véleménnyel bizonyítani kell.