több mint bosszantó

2020.05.08. 17:47

Így bünteti Karácsony a budapesti autósokat

A főváros mindenkié, illetve nem.

Kerékpárossal ritkábban, de annál több dühös autóssal lehet találkozni a budapesti Nagykörúton. Karácsony Gergely legújabb húzása, az autóutakból lecsípett kerékpársáv nem lopta be magát az autósok szívébe,

A Magyar Nemzet összeszedte azokat az autósellenes terveket, amit a főpolgármester a féléves regnálása alatt tárt a nyilvánosság elé.

Karácsony Gergely kerékpárközpontú ábrándja gyorsan kiváltotta az autósok utálatát. A főpolgármester családi tragédiája miatt bünteti a budapesti autósokat, személyes inditatásból hoz meg olyan döntéseket, ami csak a kerékpárosok számára megfelelő. Választási kampányában a mikrofonba üvöltötte százszor, hogy Budapest mindenkié! Úgy tűnik, az autósoké nem.

Autósávokból kerékpársáv

Elenyésző számmal használják a budapesti biciklisek a főútvonalakra ideiglenesen felfestett kerékpársávokat, ezzel ellentétben dugó alakult ki a városi közlekedésben. A sávok számának csökkentésével időben duplájára nőtt a nagykörúti közlekedés. A főpolgármester a kerékpársávok felfestését azzal indokolta, hogy a koronavírus-járvány átrendezte a fővárosiak közlekedési szokásait, többen közlekednek kerékpárral és kevesebb autó lett az utakon.

A teszt hét után bebizonyosodott, hogy Karácsony tévedett. Nem növekedett a kerékpáros közlekedők száma, a tömegközlekedés használata helyett inkább autóba ültek az emberek. A főváros tervei szerint új forgalmi rendet szeptember végéig tartják fent, de korábban hozzátették: akár véglegessé is válhatnak a kerékpársávok. Az autósok arról panaszkodnak, hogy számos átgondolatlan kivitelezés valósult meg a közelmúltban. Egyike ezeknek a Csepelre vezető Gubacsi hídon felfestett biciklis sáv: aki ott kel át, orosz rulettet játszik az életével.

Sebességkorlátozások

A főpolgármester előterjesztése szerint a főutakon hetvenről ötvenre, a mellékutakon pedig ötvenről harmincra csökkentené a megengedett legnagyobb sebességet. Az elképzelés tiltakozásba torkollott, most már úgy fogalmaz: hogy nem minden út vonatkozásában tervezi bevezetni a korlátozást.

Sétálóhíd a Lánchídból

Sürgetővé vált a Lánchíd felújítása, a híd gyorsan romló állapota miatt forgalomkorlátozásokat vezetett be a Főváros. A felújítás után a főpolgármester szerint jó elképzelés a Lánchíd átalakítása autómentes sétálóhíddá.

A híd jövőbeli funkciójáról párbeszédet kezdeményeznek a budapestiekkel, de Karácsony szerint csökkentett forgalmú híd lenne, ahol a tömegközlekedés mellett elsősorban a gyalogosok és a kerékpárosok közlekedhetnének, azaz autósoktól elvennének egy Duna hidat.

Rakpart lezárása az autósok elől

A Főváros idén nyártól hétvégente lezárná az autósok elől a pesti alsó rakpartot a Szent István parktól a Bálnáig. Szerintük vissza kell adni a városnak a Duna-partot, ami az olvasatukban azt jelenti: parkoló- és autómentesítené a teljes szakaszt, eleinte hétvégente, majd idővel teljesen.

Dízelautóknak nincs helye Budapesten

Karácsony Gergely rádiós interjúban felvetette a dízelautók kitiltását Budapestről. A főpolgármester a klímavészhelyzet kihirdetése után az autóellenes javaslatokat fogalmazott meg, elsőként a dízelautókat használók iránt. A magánszemélyek mellett felháborodtak a kereskedők is, mert a legtöbb árut dízellel szállítják,

Nem támogatta az ingyenes parkolást

Karácsony Gergely a koronavírus-járvány berobbanásakor egyértelművé tette: ha rajta múlik Budapesten fizetős marad a parkolás. Úgy fogalmazott: a parkolás ingyenessé tétele az sajnos éppen a járvánnyal szembeni védekezés szempontjából egy rossz döntés lenne a részükről, a parkolás ingyenessége, az most nem segít a bajon, hanem inkább hozzájárul ahhoz. Végül Orbán Viktor miniszterelnök országosan ingyenessé tette a parkolást.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában