leárazások

2017.08.07. 18:00

Mindenki szeret olcsó, de jó minőségű árukat vásárolni

Egy ideig még be lehet tankolni a nyár hátralevő részére és jövőre rövidnadrágból, trikóból, pólóból, fürdőruciból, egyéb nyári holmikból. Ezeket még nagy kedvezményekkel hirdetik az üzletek, de már kezdik kiszorítani őket az őszi kollekciók.

Hargitai Éva

Akár az eredeti ár hetven százalékát is megspórolhatja az üzletek hirdetései szerint az, aki most vásárol meg bizonyos termékeket

Fotó: Makovics Kornél

Beköszöntött az ősz, legalábbis a ruházati üzletekben megjelentek az első őszi darabok, miközben nagy hirdetésekkel adják a vevők tudtára a többségében nyári holmik kiárusítását. Szekszárdon talán nincs is olyan üzlet, ahol ne hirdetnék az 50, de akár 70 százalékos árengedményeket hatalmas táblák, vagy azt, hogy a korábbi 30 százalékra ráfejeltek még 30 százalék kedvezményt, esetleg kettőt fizet hármat vihet, vagy második termék féláron akció van érvényben.

Hétköznap délelőttönként általában nem tolonganak tömegek a szekszárdi park centerben, szerdán sem volt ez másként. Ám azért minden butik becsalogatott néhány vásárlót, elsősorban hölgyeket, és az őket inkább kísérő, mint vásárló urakat, illetve tinédzsereket. Vida Elvirát is az akciósan kínált holmik vonzották be az egyik üzletbe. Mint azt a szekszárdi hölgy elmondta, szezonálisan látogatja meg az üzletsort, elsősorban amikor leárazások vannak. Hozzátette, szereti a jó minőségű holmikat, és ezekhez ilyenkor jelentős kedvezményekkel juthat hozzá, ami akár több ezer forintos megtakarítást is jelenthet. Ez alkalommal egy már kétszer is leárazott pólót nézett ki, valamint egy színházlátogatásra alkalmas szép felsőt vitt magával a próbafülkébe.

Az egyik üzlet eladója elmondta, jól fogy ilyenkor az árukészlet, folyamatosan kell utántölteniük a készletet, de megerősítette azt is, hogy a leárazott holmik között is inkább az olcsóbbakat keresik a vásárlók – de hát mindenki olcsón szeret vásárolni. Ugyanakkor több mindent is visznek egyszerre. Az akciók tulajdonképpen már júniusban, illetve a nyár közepén elkezdődtek. Most pedig már megérkeztek az őszi darabok is, amelyek egyre jobban kiszorítják majd a nyári öltözékeket, a kirakatokban is egyre inkább átveszik a helyüket.

Az akció árban annyit jelent, hogy egyszerű női trikókat már ezer forint alatt is lehet kapni, de az átlagár 1000–1300 forint között van. Pólókat is be lehet már szerezni 1700–2000 forint között, akár férfi, akár női modellekről van szó. A farmer szabású nadrágokért továbbra is többnyire 5–6000 forintot kell fizetni, szabadidőnadrágokat már lehet venni 2000 forint körüli áron, valamint rövidnadrágokat is ilyen áron lehet beszerezni.

A kardigánok, pulóverek ára 2000–2400 forintnál kezdődik, de ezek már inkább a nem akciós őszi kínálat részét képezik. Van olyan üzlet is, ahol nem is csak a nyári készletet, hanem a visszamaradt átmeneti holmikat is vásárlásra kínálják, így átmeneti kabátokhoz is hozzá lehet jutni kedvező áron.

Akár az eredeti ár hetven százalékát is megspórolhatja az üzletek hirdetései szerint az, aki most vásárol meg bizonyos termékeket

Leárazott termékek vásárlásánál is ajánlatos körültekintően eljárni. Fontos, hogy kiderüljön: miért került sor a leárazásra. Azt sem árt tudni, hogy ha a sok átárazás miatt egy termékkel összefüggésben két ár szerepel, akkor a fogyasztónak jogában áll az alacsonyabb árat fizetni. Ugyanez a helyzet akkor, ha a pénztárban magasabb ár jelenik meg a vonalkód leolvasásának eredményeképpen. Ilyen esetben a vevőszolgálatnak kell visszafizetnie az árkülönbözetet.

Akciós termékekre is ugyanúgy vonatkozik a szavatosság, mint a többire

Jó tudni, hogy a nem értékcsökkent akciós termékre ugyanúgy vonatkozik szavatosság vagy adott esetben jótállás, mint a nem akciósra, így reklamálni ilyen esetben is lehet. Tehát a kereskedésbe az akciós terméket is vissza lehet vinni, érvényesíthető a szavatosság. Kivétel ez alól, ha a vásárlást megelőzően közölték a vásárlóval a termék hibáját.

Az a kereskedés, amely hamisan tüntet fel kedvezményt, megtévesztő kereskedelmi gyakorlatot folytat. Az ilyen gyakorlat valótlan információt tartalmaz, vagy valós tényt olyan módon jelenít meg, hogy megtéveszti vagy alkalmas arra, hogy megtévessze a fogyasztót az áru ára tekintetében, és ezáltal a fogyasztót olyan döntés meghozatalára készteti, amelyet egyébként nem hozott volna meg.

Megtéveszti a vásárlókat például az a vállalkozás, amely végül az általa meghirdetett akciós eladási árnál magasabb áron értékesíti termékét. Ide sorolható a pénztárgépbe át nem vezetett engedmény, a kinn felejtett, vagy a túl korán kihelyezett akciós tábla és hasonlók.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában