2020.01.19. 07:00
A kiváló boroknak is elkél a hírverés
Januártól két csapat – a turisztikai ügynökség és az Agrármarketing Centrum – foglalkozik a magyar borok népszerűsítésével. Mindez azt jelenti, hogy több kiállításon való megjelenésre és anyagi támogatásra számíthatnak a magyar borok értékesítésével foglalkozók.
Forrás: Shutterstock
Januártól a Magyar Turisztikai Ügynökség a magyar borral kapcsolatos egységes állami kommunikációért és a borturizmusért felel, míg az Agrárminisztérium irányítása alatt működő Agrármarketing Centrum a közösségi bormarketing állami feladatait látja el.
A hír meglepte a megyei borászokat, a hegyközségi vezetőket is, hiszen közvetlen egyeztetés nem volt ebben a témában, de mindnyájan bizakodnak abban, hogy a döntés jó irányba viszi az ágazatot.
A közösségi bormarketing állami feladatainak hatékony ellátása érdekében a kormány 2020 elejétől a magyar bor eladásösztönzését célzó feladatokat – melyek része többek között a bel- és külföldi kiállításokon való megjelenések szervezése is – az Agrármarketing Centrumnak delegálta. A Magyar Turisztikai Ügynökség pedig a magyar bor ernyőmárkájának (Magyar bor – Személyesen) gondozását, valamint a borturizmus fejlesztésének és népszerűsítésének feladatait látja el.
Schmidt Győző, a bonyhádi székhelyű Danubiána Kft. ügyvezetője, a Tolnai Hegyközség elnöke, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnökségi tagja már többször elmondta, világszerte csökkent a borfogyasztás a sörök javára. Bízik benne, hogy a mostani változás, a remélhetőleg több nemzetközi kiállításon való megjelenés segíti a magyar borok népszerűsítését, értékesítését.
Dr. Bodri István, a Szekszárdi Hegyközség elnöke elmondta, nem ismeri a részleteket, így csak bízni tud abban, hogy a döntés segíti majd a magyar borok népszerűsítését. Hasonlóan vélekedett Bősz Adrián is, aki a Szekszárdi Borvidék Hegyközségi Tanácsának elnöke. Hozzátette, meglepte a döntés, de ha ez előmozdítja a borértékesítést, akkor az nagy segítség lesz a borászoknak.
Vesztergombi Csaba szekszárdi borász szerint már régóta nagy szükség lenne egy egységes bormarketingre, hiszen a borfogyasztás visszaesett hazánkban és az uniós országokban is. Bízik benne, hogy az új elképzelés lendületet ad az ágazatnak, és erősíti a magyar borok, borászok pozícióját nemzetközi területen is.
Elosztották a feladatokat
A változás lényege: a Magyar Turisztikai Ügynökség célzottabban foglalkozik a borturizmus fejlesztésével, az ide kapcsolódó utazások ösztönzésével, a magyar borvidékek ismertségének növelésével itthon és külföldön. A cél az, hogy a több nyelven elkészített kiadványokat, térképeket, fotó- és videóanyagokat, webes felületeket az ágazati szereplők is hasznosíthassák a kommunikációs tevékenységük során.
Számos bormarketinghez kötődő feladatot pedig az Agrármarketing Centrum (AMC) lát majd el, a többi között a világ legnagyobb borszakmai vásárán, a március 15–17. között megrendezendő ProWein Düsseldorf 2020 kiállításon már az AMC üzemelteti a magyar bor közösségi standját, a tervek szerint összesen negyvenöt magyar pincészet részvételével.