2018.10.13. 11:30
Értékteremtő pedagógiai munka a cél a Petőfi iskolában
Július 1-től Kovács Ferenc lett a Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium, Kollégium és Általános Iskola tagintézmény-vezetője.
Fotó: Makovics Kornél
Az egykori Vörösmarty Mihály Általános Iskola a 2017/2018-as tanévtől a Magyarországi Evangélikus Egyház fenntartásában működik, a Bonyhádi Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium és Kollégium tagintézményeként.
– A feladatra Andorka Gábor igazgató úr kért fel – mondta Kovács Ferenc. – Önkormányzati képviselő vagyok 2014 óta, az igazgató úr pedig azt szerette volna, hogy az önkormányzattal a kapcsolatok tovább erősödjenek, illetve a gimnázium és az általános iskola közötti kötelékek is javuljanak. Jómagam 2004 óta a gimnáziumban tanítottam német-angol szakos középiskolai tanárként.
– Tagintézmény-vezetőként az a feladatom, hogy az oktatás-nevelés megfelelő körülményeit biztosítsam, a tantárgyfelosztást elkészítsem, az ütemtervet realizáljam – tette hozzá a fiatal pedagógus. – A technikai személyzet munkabeosztását is át kellett nézni, illetve a balesetmentesítést megoldani – van tehát feladat bőven. Nem ide jártam általánosba, hanem a régi kettesbe, így bizony időbe telt, mire megismertem a jelenlegi munkahelyemet és az itt kialakított munkakörülményeket.
Kovács Ferenc megjegyezte, noha országosan lehet olvasni róla, a pedagógus ellátottsággal tapasztalatai szerint itt nincs probléma.
– Nagy segítség, hogy ez egy nagy és többcélú intézmény. A gimnáziumban majdnem hétszáz, nálunk négyszázhatvanhat diák tanul, akiket közel százhúsz pedagógus oktat, nevel. Össze tudunk dolgozni, vannak áttanító kollégák, mind a kollégiumi nevelők részéről, mind a gimnáziumból. Így szükség esetén könnyen megoldjuk a helyettesítést – tájékoztatott a tagintézmény-vezető. – Nagy változás volt számomra, ezért azonnal feltűnt, hogy a gimnáziumban tartott értekezleteken szinte minden pedagógus jelen volt, itt az általánosban viszont folyamatosan a gyerekekkel kell lenni, nem lehet felügyelet nélkül hagyni őket. Így nehezebb mindenkinek átadni az információt.
Minden munkakör egy új kihívás, nekem duplán az, hiszen augusztus 22-én megszületett a harmadik gyermekem. A kollégák szerencsére nagyon kedvesek, segítőkészek, többekkel már régebben munkakapcsolatban álltam, illetve azokat is ismerem, akik a kettesből kerültek át. Jó a munkahangulat, könnyen megtaláljuk a közös hangot.
Kovács Ferenc hozzátette: a cél tehát az, hogy fejlődő pályára állítsák az intézményt. A szakemberek, pedagógusok minden lépése a gyerekek javát szolgálja. Egyúttal arra törekszenek, hogy pozitív irányba mozdítsák az iskola által képviselt értékeket.
Bőkezű fenntartó
Az átvétel óta az egyház finanszírozza felújításaikat és a karbantartási munkák végrehajtását. Kijavíttatták a beázott tetőt, új tanulói székeket és asztalokat rendeltek, az összes krétás táblát filcesre cserélték, informatikai eszközöket szereztek be. Bő egy év alatt 30 millió forint körüli összeget fordítottak a feltételek javítására.
Feszesebb nevelési elvek
A 466 tanulót befogadó iskolában speciális tagozat is működik, valamint két tannyelvű nemzetiségi, német-magyar oktatás.
A németnyelv-tanulást a felvételi után akár a gimnáziumban folytathatják a diákok emelt szintű németes oktatás keretein belül, amely 1992 óta ismét evangélikus fenntartású lett. Az erkölcstan helyett hittanórákat tartó alapfokú oktatási intézmény házirendjének nevelési elvei talán picit szigorúbbak a korábbiaknál, de szeretnék betartatni.
Az egyházi iskolákra jellemző, hogy korlátozzák a mobiltelefon-használatot. A Petőfiben az intézmény vezetése által hozott, a szülők által támogatott szabályok szabják meg a kereteket.