Légúti panaszokkal csak telefonáljanak

Hanol Erzsébet

Forrás: Shutterstock

Járvány idején az orvosi ügyeleti ellátásra is az egészségügyi hatósági szabályok vonatkoznak. Ennek értelmében a légúti tünetekkel bíró páciensek személyes ellátására nincs lehetőség az ügyeleten – írta a paksi önkormányzat által közzétett tájékoztatójában Rédei József, az Emergency Service Kft. ügyvezető igazgatója.

Az orvosi ügyelet dolgozói kérik, hogy akinek légúti panaszai vannak – láz, köhögés, torokfájás, orr­folyás, végtag- és fejfájás –, az mielőtt megjelenne a rendelőben, a 75/410-222-es telefonszámon keresse a dolgozókat, akik távkonzultáció útján próbálnak meg segítséget nyújtani. Ez egyrészt előszűrésként funkcionál, másrészt a dolgozók igyekeznek úgy ütemezni a betegek ellátását, hogy a lehető legkisebb mértékre csökkenjen a váróhelyiségben eltöltendő idő. Ha vény nélkül kapható készítmények beszedését követően sem szűnnek panaszok, vagy állapotrosszabbodás történik, akkor a dolgozók a hatályban lévő eljárásrendnek megfelelően értesítik az Országos Mentőszolgálat egységeit.

A nem légúti panaszokkal rendelkező betegek ellátása továbbra is a megszokott rendben zajlik. Ugyanakkor a közelmúltban az ügyeleti váróhelyiségben felszereltek egy érintésmentes automata kézfertőtlenítő-adagolót. Kérik, hogy az ellátás megkezdése előtt és után ezt minden esetben használják a páciensek, illetve hogy lehetőség szerint sebészeti vagy mosható maszkban érkezzenek. Ha ez nincs, az ellátás megkezdése előtt kérjenek a dolgozóktól.

Borítókép: illusztráció

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában