Hetvenhárom határozat született a veszélyhelyzet idején

Hosszú idő után először tartott ülést a tamási képviselő-testület nemrégiben, a Városháza dísztermében.

Brunner Mónika

Forrás: Shutterstock

Első alkalommal került sor a közelmúltban telepített testületi szavazó- és jegyzőkönyvező rendszer használatára, amely a képviselői- és az üléssel kapcsolatos adminisztrációs munkát is segíti a jövőben.

Az első napirendi javaslat során a polgármester beszámolt a lejárt határidejű testületi határozatok végrehajtásáról, tájékoztatott a testület tevékenységét érintő fontosabb intézkedésekről, közéleti eseményekről, az önkormányzat által elnyert pályázatok megvalósításáról. A másodikban pedig a veszélyhelyzet idején hozott polgármesteri határozatok és rendeletek jóváhagyásáról.

– Ez volt a legfontosabb napirendi pontunk, hiszen számos döntés született a pandémiás időszak alatt, március tizenegy és június tizennyolcadika között. Összesen hetvenhárom polgármesteri határozat és tizenkét rendelet került elfogadásra, miután a tervezeteket eljuttattuk a képviselőknek, bizottsági tagoknak, majd szóban, írásban is véleményezni tudták. A döntés előkészítése ebben az időszakban is működött, a szerdai testületi ülésen pedig az elfogadott határozatokat és rendeleteket utólag is jóváhagyta a testület – mondta lapunknak Porga Ferenc polgármester. Szintén fontosnak értékelte az önkormányzat 2019. évi összefoglaló zárszámadás elfogadását.

Porga Ferenc polgármester ismertette, hogy az önkormányzat jó évet zárt, a számok is ezt mutatják, ám sajnos ez a tendencia ebben az évben, a koronavírus okozta helyzet miatt, nem tud folytatódni.

A testületi ülés napirendjén szerepelt még a közbeszerzési szabályzat módosítása, a parkolóhelyek kialakításáról és megváltásáról szóló rendelet elfogadása is.

Szintén Tamásihoz kapcsolódó hír, hogy lakossági felhívást tett közzé a belterületi vízelvezető árkok tisztán tartására az önkormányzat, valamint a lehulló csapadékvizek szabályos elvezetéséről is tájékoztattak. Mint a város hivatalos honlapján szerepel, közös érdek, hogy mind a magán, mind a közvagyont megvédjék.

Az önkormányzati rendelet az ingatlan tényleges használójának teszi kötelességévé a közterületen az árkok, nyitott csatornák, folyókák, átereszek tisztán tartását, a csapadékvíz akadálytalan elfolyásának biztosítását, járműbehajtók átereszeinek építését, karbantartását, tisztán tartását. Az összegyűjtött kerti hulladékokat, ágakat, egyéb szemetet a vízelvezető árokba nem lehet helyezni, az árkokat rendszeresen kaszálni kell, és szükséges a kaszálék és a hordalék folyamatos eltávolítása, az átereszek tisztítása is. A csapadékvíz elvezetés szabályait nem helyi rendelet, hanem kormányrendelet tartalmazza.

A telek, terület csapadékvíz-elvezetési rendszerét úgy kell kialakítani, hogy a víz a terepen és az építményekben, továbbá a szomszédos telkeken és építményekben, valamint a közterületen kárt, átázást, kimosást, korróziót, ne okozzon, és a rendeltetésszerű használatot ne akadályozza.

A heves esőzések által okozott károk elkerülhetők vagy jelentősen mérsékelhetők, ha a vízelvezető rendszereket folyamatosan karbantartják. További részletek a város honlapján találhatók.

Borítókép: illusztráció

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában