gigaberuházás

2021.06.10. 14:08

Letették a Kalocsa-Paks Duna-híd alapkövét

Zajlik a Paks és Kalocsa közötti Duna-híd építése, az alapkövét június 10-én helyezték el. A közel egy kilométeres híd fontos szerepet játszik a két térség és megye kapcsolatában, mely a lakosok számára is előnyökkel jár.

Kalmár Klaudia

Fotó: Mártonfai Dénes

A munkaterületet már februárban átadták, akkor még online formában a járványügyi helyzet miatt. A híd alapkő-elhelyezésén, csütörtökön már személyesen is beszédet mondott Süli János, a Paksi Atomerőmű bővítéséért felelős tárca nélküli miniszter, Font Sándor országgyűlési képviselő és Nyul Zoltán, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgató-helyettese. Az alapkő-letételi ünnepséggel párhuzamosan átadták azt a látogatóközpontot is, ahol látható a készülő híd makettje és nyomon követhetők a beruházás egyes lépései is. A Duna huszadik magyarországi hídjánál tavasztól párhuzamosan már zajlott a terep előkészítése és a próbaterhelés. A part közelében járók már láthatták a fakivágást és a bejáróút építését is.

Süli János a beszédében elmondta, számos előnyét látják a hídnak, hiszen rengeteg lehetőséget ad a térségnek. A kalocsai kistérség számára gyors elérést biztosít az M6-os autópálya irányába, a Duna bal partján fekvő települések részesévé válnak a tervezett erőmű-bővítési munkálatoknak, és a jobb parton megnövekedő munkaerőpiaci lehetőségekhez könnyű elérést biztosít. Így a jövőben a Duna által elválasztott terek közelebb kerülnek egymáshoz, amely sokféle gazdasági és turisztikai potenciált is hordoz magában, s a városi rendezvények könnyebben közelíthetők meg.

– Több éve szerveztünk egy közvéleménykutatást a lakosok között, s úgy fogalmaznám meg a véleményüket, hogy ők együtt élnek már azzal, hogy mellettük egy atomerőmű működik, őket inkább az érdekelte, hogy lesz-e híd. Ekkor egyre élesebbé vált az igényük, tehát nem csak gazdaságpolitikai szempontból fontos a híd. Világossá vált, hogy a hídépítésről komolyan kell beszélni, és ekkor indult meg a folyamat. Hogy milyen további pozitív következményei lesznek még, s hogy mennyire fogja megváltoztatni az életét az itt élőknek, mi magunk sem tudjuk még feltárni – emelte ki Font Sándor.

Nyul Zoltán tájékoztatása szerint vannak kiegészítő beruházási elemek is, hiszen kerékpárút-fejlesztések, földútépítések kapcsolódnak ehhez. Ennek a projektnek a hídon túl, nagyon komoly jelentősége az, hogy a kapcsolódó úthálózati fejlesztésekkel azonnal használható beruházási elemeket hozzon létre.

Pár évet várni kell, de megéri

A Paks és Kalocsa közötti összeköttetést biztosító, közel egy kilométeres hídhoz kapcsolódva több tíz kilométernyi úthálózatot is kiépítenek, burkolatokat újítanak fel, illetve körforgalmú csomópontokat alakítanak ki. A híd átvezető útja kétszer egysávos lesz, mellette mindkét irányban kerékpárutat is kialakítanak. Kalocsa és az M6-os autópálya között a menetidő negyven perc, míg Kalocsa és Paks között egy óra. A híddal mindkét intervallum tizenöt percre csökken. Jelentős gazdaságélénkítő hatást fejthet ki és biztosítja a jobb parton megnövekedő munkaerőpaci lehetőségek könnyebb elérését. A kivitelezés közel kilencvenmilliárd forintból valósul meg. A hidat legkorábban 2024-ben vehetik át a lakosok.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában