autósport

2019.03.07. 13:16

Fiatal bonyhádi pilóta vezeti a piros Giuliettát

Ralikrosszról túraautóra vált a bonyhádi Amrein Roland, aki 16 évesen egy tűzpiros Alfa Romeo Giuliettával vághat neki az idei versenyszezonnak.

Rónai Gábor

Fotó: Beküldött fotó

Lehullt a lepel, a Team Unicorse bejelentette, hogy a szemtelenül fiatal, de nagyon tehetséges Amrein Roland kap lehetőséget arra, hogy vezesse az istálló csúcsautóját, a TCR-es Alfa Romeo Giuliettát az idei szezonban. A bonyhádi versenyzőt a tervek szerint a Közép-Európai Zóna Kupában (CEZ) indítják, de Borbandi Zsolt csapatvezető azt szeretné, ha legalább egy futam erejéig a TCR Európa Kupába is belekóstolna. A gyönyörű olasz fenevad most még a szekszárdi műhelyben pihen, pontosabban most szerelik össze a küszöbön álló, közelgő tesztekre. Az előkészületekben Amrein Roland is részt vesz, segít amiben tud, ismerkedik az autóval.

„Izgatottan várom az idei évet, nagy élmény lesz számomra ezt az autót vezetni – mondta lapunknak tegnap Amrein Roland. – A szezonra való felkészülést igazából már tavaly ősszel megkezdtük, sokat szimulátorozok, és nagyon sok energiát fektetek a fizikai felkészülésbe is.

Szeretném az első tesztekig minél jobban megismerni az autót, mert tudom, hogy ez sokat jelent majd a szezon során” – fogalmazott.

Amrein Roland hozzátette, nagyon örül a lehetőségnek, annak, hogy a túraautós sorozatban bizonyíthat, de azt is kihangsúlyozta, hogy a tanulmányait sem szeretné elhanyagolni, különösen az angol nyelvre fektet nagy hangsúlyt. A középfokú nyelvvizsgát már megszerezte, de szeretne továbblépni, hiszen tisztában van vele, hogy a kommunikáció nagyon fontos lesz számára – mind a versenypályán, mind pedig további tanulmányai során, ugyanis egyetemre szeretne járni.

Rolandot nagyon korán megcsapta a „benzingőz”, ötéves korában már gokartban ült, az elmúlt években pedig a rali­krossz országos bajnokságában lépdelt felfelé fokról fokra egy Suzuki Swift volánja mögött – egészen az utóbbi két év első helyéig. Tavaly az autó­krosszba is belekóstolt egy futam erejéig, itt harmadik lett.

Borbandi Zsolt csapatvezető elmondta, a hónap második felében már szeretnének tesztelni, hogy az áprilisban kezdődő szezonra már jó pár kilométer legyen Roland lábában. A Slovakiaringen, a Pannoniaringen és a Hungaroringen is jó lenne körözni egyet, hogy aztán április 27-28-án, a Hunga­roringen élesben is kiderüljön, hogy mit képes kihozni a fiatal versenyző az Alfából. A szezonban még a Red Bull Ringen, a Slovakiaringen, Brnóban és a tervek szerint Monzában vár még egy-egy verseny Amrein Rolandra, akivel Borbandi Zsolt elmondása szerint hosszú távon számolna az istálló.

A versenygépről

Az Alfa Romeo Giulietta TCR-t az Unicorse Team gyártói támogatója, a Romeo Ferraris a TCR-es szabályrendszer szerint építette. A kasztnit 1742 köbcentis motor repíti, maximális teljesítménye 6500-as fordulatszám mellett 350 lóerő. Az autó végsebessége 247 km/h. A kocsi hossza 4,62 méter, szélessége 1,95 méter. Elől McPherson, hátul Multi-LinkFRONT futóművön gurul. Az első kerekeket 378 mm-es féktárcsa és hatdugattyús nyereg, a hátsókat 290 mm-es féktárcsa és négydugattyús nyereg készteti megállásra. Roland csapatmérnöke a korábbi sikerpilóta, Hatvani Bálint, technikai mérnöke pedig a csapatvezető Borbandi Zsolt.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!