Hirdetés

2023.01.20. 08:55

Munkavállalói elköteleződés növelése, ügyfélsimogatás? A reklámajándékok 5 előnye

A reklámajándék mindenki számára ismert: vagy mi adjuk, vagy őrizgetjük más cégek ajándékait. Vannak köztük hasznosak és kevésbé hasznosak, így kérdéses, hogy melyikkel érjük el, amit szeretnénk. Valóban csak az a célja ezeknek az ajándékoknak, hogy egy-egy ügyfél évek múlva felhívjon bennünket, amikor szüksége van ránk?

PR

Kép forrása: 123RF.com

Mi az a reklámajándék? 

A reklámajándék olyan, általában mindennapi használati tárgy, mely alkalmas arra, hogy egy cég logóját magán viselje. Célja, hogy a cég hírét minél több helyre eljuttassa. Titka abban rejlik, hogy nemcsak egy haszontalan szórólap, hanem olyan tárgy, amire a mindennapi életünk során szükségünk van. A reklámajándékok a legtöbb esetben nem foglalnak sok helyet, így csendben várják a pillanatot, amikor szükség lesz az adott cég szakértelmére, és a rajtuk látható elérhetőségeken keresztül teljesítik küldetésüket.

A reklámajándékok 5 előnye

A reklámajándékok előnyeire már a 18. században is rájöttek, amikor George Washington választási kampányában a választóknak kitűzőket osztogattak. Az emberek azóta mit sem változtak: örülnek a váratlan meglepetésnek, még akkor is, ha nem gondolták úgy, hogy szükségük van egy-egy hívatlan tárgyra az életükben. Ekképp számos előnye van annak, ha reklámajándékba fektetünk.

Ajándék lónak…

Ezek a tárgyak leginkább arra hatnak, hogy mindenki szeret ajándékot kapni, különösen akkor, ha nem számít rá. Konferencián a sok előadás és élmény közül leginkább a kézzel fogható tárgyak maradnak meg emlékként, és ezek nem mások, mint a reklámajándékok! Az emberek sok esetben akkor is markolnak belőle, ha nincs szükségük rá, de ezáltal a felesleget továbbadhatják, így terjesztve cégünk hírnevét.

Hasznosak

A jól kiválasztott reklámajándék mindig hasznos, és ez az oka annak, hogy aki kapja, nem dobja ki. Egy toll, egy kulcstartó, egy esernyő vagy a póló minden családban elfér, így a logónkkal ellátott tárgyak sokáig díszeleghetnek különböző háztartásokban, ami, ha nem is rögtön, előbb-utóbb megtérül!

Észrevétlenek

A reklámajándékok másik előnye, hogy mindig jókor vannak jó helyen. Hasznosságukon túl szolidan megbújnak valahol, és nem emlékeztetik folyton az embert arra, hogy kitől származnak. Ha azonban szükség lesz egy szakemberre vagy szolgáltatásra, a megajándékozott egyből tudni fogja, hogy kihez kell fordulnia!

Bárkinek adható

Ezek a tárgyak szinte bárkinek adhatóak, akiben azt látjuk, hogy erősíteni fogja a felénk való köteléket. Lehet vásárló, már meglévő vagy potenciális ügyfél, egy partner vagy alkalmazott, mindenki közelebb fogja érezni magát hozzánk, ha meglepjük valami aprósággal.

Olcsók

A reklámajándékok egyik legnagyobb előnye, hogy sokkal olcsóbbak, mint ha óriásplakáton reklámoznánk termékeinket vagy szolgáltatásainkat, és sok esetben jobban megragadják az embereket, mint a plakát tenné. Több cég is foglalkozik logóval ellátott tárgyak forgalmazásával, és ha nagyobb tételben rendelünk, nem kerül egy kisebb vagyonba, jótékony hatásait mégis hamar érzékelhetjük forgalmunk növekedésén.

Hogyan adjuk oda?

Mint ahogy mindennek, a reklámajándék átadásának is megvan a megfelelő helye és ideje. Sokszor adott a lehetőség, például, ha különböző konferenciára vagy kiállításra megyünk ki cégünkkel. Ilyenkor már-már kötelező különböző marketingajándékokkal készülni, legyen az kulcstartó, toll vagy éppen sörnyitó. Ilyen esetben a látogatók mindent begyűjtenek, ami elérhető, így nincs szükség arra, hogy tolakodjunk vele.

Ha vásárlóinkat vagy partnereinket szeretnénk meglepni, meg kell találni a megfelelő alkalmat, amire a különböző ünnepek előtti időszak ideális lehet, de akár egy hétfői napot is kiválaszthatunk, így örömtelibbé téve a következő napokat. Ha potenciális partnereinket szeretnénk lenyűgözni, érdemes jobban megadni a módját, és egy céges logóval ellátott papírzacskóba csomagolni a nekik szánt reklámajándékokat.

A logókkal ellátott ajándéktárgyak bár igényelnek némi befektetést, ennek ára nem rúg akkorára, hogy ne érje meg megpróbálkozni a marketing ezen formájával. Hiszen könnyen lehet, hogy egy évekig lapuló toll vagy kulcstartó hozza meg nekünk az újabb és újabb vevőket!

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában