térhódítás

2018.04.22. 16:30

A pekingi autószalonon is tarolnak az elektromos autók

Az autózás "elektromosítása" jegyében nyílik meg a héten Pekingben a világ legnagyobb autóipari kiállítása, az Auto China 2018.

Kína néhány év alatt a világ legnagyobb elektromosautó-piacává nőtte ki magát a vásárlóknak és a gyártóknak egyaránt nyújtott különféle kedvezményekkel, támogatásokkal és ösztönzőkkel. Mostanra viszont a kormányzat változtatott a módszeren, és már adminisztratív eszközökkel is kényszeríti az autógyártókat a piacképes elektromos autók gyártására Kínában is.

A jövő évtől Kínában az autógyártóknak egy előre meghatározott kvótát kell teljesíteniük eladásaikban elektromos és hibrid járművek értékesítésével.

A kvótát saját gyártással és más gyáraktól beszerzett járművekkel is teljesíthetik. Ellenkező esetben büntetésre számíthatnak.

A nagy nemzetközi autógyárak azzal számolnak, hogy 2025-re kínai eladásaiknak már 35-50 százaléka részben vagy teljesen elektromos járművekből állhat.

„Alig néhány év alatt Kína szinte jelentéktelen szereplőből 2017-re az elektromos autók globális forgalmának közel ötven százalékát bonyolító piaccá nőtte ki magát” – mutatott rá Christopher Robinson, a Lux Research piackutató cég elemzője. „Az elektromos autókat gyártó cégek szinte mindegyike jelen van a kínai piacon” – tette hozzá.

Az idei pekingi autószalonon a General Motors öt teljesen elektromos modellt mutat be, közöttük a 600 kilométer hatótávval rendelkező Buick SUV koncepciót, valamint a Cadillac XT5 28E hibrid modellt. A legnagyobb forgalmú kínai márka címéért a Volkswagennel vetekedő General Motors tíz elektromos és hibrid modellt visz a kínai piacra 2016 és 2020 között. A Volkswagen 15 elektromos és hibrid modellt vezet be a kínai piacra az elkövetkező két-három évben a tavaly novemberben bejelentett 10 milliárd eurós fejlesztési programjának keretében.

A Nissan kifejezetten a kínai piacra tervezett teljesen elektromos modellt mutat be a pekingi autószalonon, illetve a Leaf egy ráncfelvarrott változatát, valamint egy koncepciómodellt. A japán autógyár emellett kínai partnerével, a Dongfeng Motor Co. autógyárral egy kifejezetten olcsó elektromos autó kifejlesztésén dolgozik, amelyet kétféle változatban értékesítenek majd Venucia márkanév alatt.

A kínai BYD Auto kilenc hibrid és plug-in elektromos autó modell mellett két hibrid SUV modellt és egy elektromos koncepciómodellt mutat be a pekingi szalonon.

A japán Infinity a jövőbeni elektromos modelljeinek az alapjául szolgáló Q Inspiration koncepciót mutatja be Pekingben.

A Ford Motor Co. valóságos termékoffenzívát indított el Kínában első plug-in hibridje, a Mondeo Energi piacra dobásával az elmúlt hónapban és azzal a bejelentéssel, hogy legalább 15 elektromos és 35 egyéb más, részben elektromosított modellt viszt piacra 2025-ig.

Borítókép: STRINGER / IMAGINECHINA

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!