Divat

2023.08.10. 20:01

Csaknem 40 márka kollekcióját mutatják be az idei Budapest Central European Fashion Weeken

Új régiós márkákkal és a feltörekvő tervezőket is fókuszba emelő változatos tartalmakkal készül az idei Budapest Central European Fashion Week, amelynek a Millenáris park épületei adnak otthont augusztus 28. és szeptember 3. között – tájékoztatta a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) az MTI-t csütörtökön.

MW

Kerényi Virág kollekciójának bemutatója a XI. Budapest Central European Fashion Week második napján az ELTE Egyetemi Könyvtár és Levéltárban 2023. február 5-én

Forrás: MTI

Fotó: Balogh Zoltán

Mint írják, a régió egyik kiemelkedő szakmai eseményének a legfontosabb hívószavai között van: a regionális szerep erősítése és a Z generációra fókuszáló Fashion HUB megrendezése.

Szeptember 2-án és 3-án 39 márka kollekciója lesz látható a Millenáris Parkban, ahol 24 magyar divattervező mellett ukrán, román, cseh, lengyel, szlovák és szerb alkotók mutatják be kreációikat.

Modellek bemutató előtt a XI. Budapest Central European Fashion Week második napján a Néprajzi Múzeumban 2023. február 5-én
Fotó: Balogh Zoltán / Forrás: MTI

Mint írják, a rendezvényen fontos szempont a hazaiak mellett a regionális márkák bemutatása, amit erősít a nemzetközi sajtó, az influenszerek és buyerek jelenléte is. 

A régió elismert divatszakmai magazinjainak képviselői érkeznek a helyszínre: a lengyel Vogue, Elle és Twój Styl mellett, a cseh és ukrán Vogue, valamint az olasz lapok közül a L'Officiel és a Vogue Italia újságírói is ellátogatnak az eseményre.

A tájékoztató szerint a szervezők elkötelezettek abban, hogy lehetőséget biztosítsanak, azoknak a tehetséges tervezőknek és márkáknak, akik háborús körülmények között élnek és alkotnak. A rendezvényen az SS24 szezonban ukrán tervezők munkáit lehet majd látni.

Az MDDÜ stratégiájának kiemelt célkitűzése, hogy Magyarország hosszútávon a közép-európai régió divat- és desingipari központjává váljon

– idézi a tájékoztató Jakab Zsófia vezérigazgatót, aki hozzátette, hogy az évente kétszer megrendezett BCEFW „egyfajta hídként köti össze a magyarországi és régiós országok iparági szereplőit”. Lehetőséget biztosít kereskedelmi kapcsolatokra, növeli a nemzetközi láthatóságot, de a rendezvény jelentős turisztikai szereppel is bír – magyarázta a vezérigazgató.

Az idei BCEFW több újdonságot tartogat, amelyek között az egyik legfontosabb, hogy új szakmai kritériumrendszer alapján határozták meg a rendezvény kategóriáit. Az új koncepció az MDDÜ által 2023 januárjában létrehozott Advisory Board javaslatai alapján valósult meg, amelynek elsődleges célja a BCEFW vonzerejének fejlesztése, elősegítve a közép-kelet-európai országok közötti együttműködést annak érdekében, hogy még hatékonyabban hívják fel a nemzetközi szakma figyelmét a térség kreatív versenyképességére.

Bízunk abban, hogy egy olyan összehangolt, Advisory Board által támogatott szakmai esemény, mint a BCEFW versenyelőnnyé tudja kovácsolni a hazai és a régiós országokban rejlő kreativitást

– mondta Forintos-Szűcs Anita általános vezérigazgató-helyettes.

Hangsúlyozta, hogy elkötelezetten támogatják a jövő generációit. Idén először nyitják meg a Fashion Hub-ot. 

A tehetséggondozásra való fókusz a kifutókon is megjelenik. Reméljük, hogy a szárnyait bontogató, szemünk előtt fejlődő, új és feltörekvő tervezők közül többen is nemzetközi porondra léphetnek majd

– emelte ki az általános vezérigazgató-helyettes.  

A lengyel Rad Duet kollekciójának bemutatója a XI. Budapest Central European Fashion Week második napján az ELTE Egyetemi Könyvtár és Levéltárban 2023. február 5-én
Fotó: Balogh Zoltán / Forrás: MTI

A Fashion Hub a tervezők prezentációi mellett kiemelten a fiatal korosztálynak kínál programokat, hogy közelebbről megismerhessék a divat világát és a kreatívipar kulisszatitkait. Lesznek előadások a Streetstyle fotózás témájába vagy a Tik-tok trendekekről, de workshopok és kerekasztal-beszélgetések, valamint pop-up store is várja a látogatókat. 

A részvétel ingyenes, bizonyos programokhoz regisztráció szükséges.

Tovább bővül a side eventek köre is, a rendezvény ideje alatt, Budapest több helyszínén is lesznek divatprogramok.

A kísérő eseményeken is fontos szerepet kap a Z-generáció megszólítása: az UNREALINDUSTRY a hétvégi napokon pop-up store-ja mellett zenés programmal is készül. A szakmai aktivitások sorát pedig a W Hotel Faces of Budapest programsorozatának első eseménye erősíti – olvasható az MDDÜ közleményében.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!