„JÓ BOR” kampány

2020.11.23. 07:00

A fiatal felnőttek borfogyasztási szokásait terelik a minőség felé

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) november 2-án indította el a második „JÓ BOR” kampányát, amellyel továbbra is a fiatal felnőtteket ösztönözi a minőségi magyar bor tudatos és mértékkel való fogyasztására, tudhattuk meg a szervezet közleményéből.

Mauthner Ilona

Forrás: MW-archívum

Fotó: Mártonfai Dénes

A nevelés szükségességére a HNT országos kutatásának eredménye hívta fel a figyelmet, mely szerint a magyar fiatalok borral kapcsolatos tudása hiányos és a minőségi borélvezet nem feltétlenül jellemző esetükben. A kutatás eredményei világosan rámutatnak arra, hogy új eszközökkel és új csatornákon kell megszólítani a fiatalokat és segíteni a tájékozódásukat a magyar borok világában.

Ferenc Vilmos a szekszárdi Dicenty Dezső Kertbarát Kör vezetője, számtalan borverseny szervezője elmondta, a fiatalok – különösen a 20 és 40 év közöttiek – interneten keresztül tájékozódnak a különböző boros eseményekről, bortúrákról.

Van egy réteg, akik utánanéznek annak, hogy az adott borvidéken milyen típusú borokat készítenek, de vannak, akik keveset tudnak a borokról.

A legtöbb pincészetben már megtörtént a generációváltás, ez a szekszárdi borvidékre is jellemző, és a fiatal borászok jobban megtalálják a hangot a bortúrákra jelentkező kortársaikkal. Sajnos a járvány miatt egyelőre ezek a rendezvények, illetve az újborokhoz kapcsolódó kóstoltatások is rendszerint elmaradnak.

Sebestyén Csilla, a szekszárdi Sebestyén Pincészet egyik vezetője, nemzetközi borakadémikus korábban elmondta, nagyon fontosnak tartja, hogy a fiatalokat beavassák a minőségi borok ismérveibe. Az uniós országokban például jellemző, hogy a felsőfokú intézményekben alapismereti képzésben szerepel a borvidékek, szőlőfajták, a borkóstolás megtanítása. Ezzel az a cél, hogy a fiataloknak ne csak a „vörösbor-kólával” jelentse a borkultúrát.

– Egészségtudatos világban élünk, és a vörösbor az egyik legegészségesebb ital. Ezt kell megtanítani a fiataloknak, ezen keresztül pedig a helyi értékeket is megismerhetnék. A helyi borok fogyasztásával a borvidéket támogatnák. A fiatalok képzése a mi feladatunk, tette hozzá Sebestyén Csilla.

A hathetes kampánynak rádiós, nyomtatott és digitális lába is lesz. A hangsúly ismét a digitális jelenléten van: legnagyobb fókuszban az Instagram és Tiktok, ahol számos meghatározó személy népszerűsíti a magyar bor fogyasztását.

A fiatalok a rozét kedvelik

A fiatalok borfogyasztására jellemző, hogy a borokat nem tisztán szeretik. Kedvenc a rosé, illetve a vörösbor üdítővel keverve. Az életkor előrehaladtával a vásárlókat azonban már a növekvő mennyiség, és a növekvő vásárlási átlagár jellemzi. A legdrágább borokat a 40–45 éves korosztály fizeti ki, a legtöbb bort azonban nem ők, hanem az 50–65 év közöttiek fogyasztják. A borok ízét tekintve egyáltalán nem hozott meglepő eredményt a felmérés: az édes és félédes borokat azok választják szívesebben, akik ritkábban bontanak palackot. Akik többet boroznak, nagyobb arányban fogyasztanak száraz, félszáraz bort. A magyar fogyasztók szívesebben választanak hazai borokat, szeretik a fröccsöt, leginkább a tokaji, a szekszárdi, az egri, a badacsonyi és a villányi borvidéket látogatnák meg, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa által végzett reprezentatív kutatása szerint.

Borítóképen: Fiatalok, jó borral a tavalyi Szekszárdi Szüreti Napokon

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában