Szponzorált tartalom

2021.09.21. 13:52

Az első kerékpártúránk

Harminc elmúltunk, ülő munkát végzünk, és hiányzott már a kerékpár. A múltkor elmeséltem, miért a Berguson.hu kerékpáros webshopból vásároltuk a bicikliket, most pedig azt, hogy hová mentünk kezdőként először túrázni, és miért.

TEOL

Forrás: MW

Nekem női crosstrekking kerékpárt vásároltunk, a barátomnak pedig egy könnyű és gyors férfi országúti kerékpárt, ami a következő héten már meg is érkezett a futárszolgálattal. Csak a videós segítséggel elvégzendő végső simításokat kellett megoldanunk: a pedálok felszerelése, a nyereg beállítása, a kormány befordítása és a kerék berakása. Mivel gyorszáras, még én is meg tudtam csinálni kb fél perc alatt.

Hatalmas izgalomban kerestük az ideális túrahelyszíneket, mert közeledett a hétvége. Három lehetőséget vettük sorra. Azok voltak a szempontjaink, hogy mind a két kerékpárral járható legyen, ne legyen túl megterhelő, és vonattal könnyen elérhető legyen.

A Velencei-tó körül

A Velencei-tó körül viszonylag jól kiépített kerékpáros infrastruktúrával számolhatunk, a táv 30 kilométer. Érdemes az óramutató járásával megegyezően menni, mert így csak egy komolyabb emelkedő van, amit közúton kell ugyan megtenni, de az utána jövő lejtő senkitől sem zavartatva, a bicikliúton tehető meg. Közben akad jó sok étkezési és pihenési lehetőség, ez egy kezdő hétvégi túrának pont elég, kényelmes tempóban is maximum két óra a nettó tekerési idő. Az mondjuk nem túl sok.

A Fertő-tó körül

A Fertő-tavi túra a leírások szerint a legszebb, csak elég hosszú, 130 kilométer körül van, ami kezdőnek viszont már eléggé sok. Szerencsére lerövidíthető egy kompolással, de még így is jócskán külföldön kellene tekerni, mert összesen 40 kilométernyi szakasz van Magyarországon, a maradék része Ausztriában vezet.

Fotó: MW

Elég közel lehet menni a vízhez, szőlőskertek és sós tavak között vezet a kerékpárút, ami crosstrekkinggel és országúti kerékpárral is szuperül járható. Ennek ellenére is elvetettük, mert kicsit messze van, és a külföldi túrához még bátorságot kell gyűjtenünk, de bakancslistás.

Tisza-tó

A harmadik versenyzőnk a Tisza-tó, és végül ezt választottuk. Pár éve átadták a négy szakaszból álló kerékpáros hidat, ami a tavon vezet keresztül, így hatvanpár kilométer összesen a megteendő, és közben strandok sokasága vár bennünket, remek étkezési, fürdési, lehetőségekkel.

Azért választottuk elsőre ezt a túrát, mert egy strandolással egész napossá tehető, és a trekking és az országúti kerékpár sebesség különbsége sem jön ki a teljesen sík, jó minőségű úton, tehát senki sem érzi magát hajtva, vagy visszafogva.

Fotó: MW

Végül jól döntöttünk, főleg, hogy az országúti kerékpárra az eladó ötlete alapján egy másik fogaskeréksort kértünk, amivel kevésbé lett gyors ugyan, de jobban közelít a tempója az enyémhez, és jobban bírja majd az emelkedőt.

Az idei év legjobb hétvégéje volt, főleg, hogy bennünket nem érintett a defekt a betöltött Slime miatt (közben megjegyeztem a nevét), és végig biztonságban éreztük magunkat a szuper lakatokkal, így a lopásbiztosításra nem is volt szükség. Reméljük nem is lesz!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!