kezelési költség

2019.02.12. 15:20

A sikertelen átutalásnak is komoly ára van

Olvasónk osztotta meg lapunkkal tanulságos történetét, hogy felhívja mások figyelmét.

Hanol Erzsébet

Fotó: Illusztráció (MW archívum)

Tanulságos történettel fordult lapunkhoz egy szekszárdi olvasónk. Az idős hölgy elmondta, hogy fontosnak tartja a nehéz sorsúak, a beteg gyermekek segítését, ezért több alapítványt is rendszeresen támogat. A nyugdíjához mérten évente kétszer utal ezer-ezer forintot az egyes szervezeteknek. Erről nyilvántartást vezet, hogy lássa, mikor melyik van soron. December elején egy fogyatékkal élő gyerekeket segítő alapítványnak fizette be a szokásos összeget, a szervezet által küldött csekken.

Nem sokkal később azonban olvasónk kapott egy levelet a postától, amelyben arról tájékoztatták, hogy sikertelen volt a tranzakció, ezért a befizetett összegből a bank által felszámolt díjként levontak 174 forintot, a posta kezelési díjaként pedig nyolcszázat, így az ezer forintból végül huszonhatot kapott vissza olvasónk. Felvette a kapcsolatot az alapítvánnyal, és kiderült, hogy egy régebben küldött csekk került a kezébe – lévén hosszabb ideje támogatja őket –, a számlaszámuk azonban időközben megváltozott.

A hölgy azért fordult lapunkhoz, hogy történetével nagyobb körültekintésre intsen, hiszen a figyelmetlenségnek ára van.

Megkerestük a Magyar Postát is, és Panulin Ildikó szóvivő arról tájékoztatott, hogy a posta minden esetben elutalja a feladott összeget a csekken szereplő számlaszámra, illetve a számlát vezető banknak. Azt azonban nem tudják ellenőrizni, hogy a számlaszám működik-e vagy sem, ez az információ a banknál áll rendelkezésre. Amennyiben a befizetés olyan számlaszámra irányul, amely a bank rendszerében nem értelmezhető vagy nem élő bankszámlaszám, a pénzintézet az összeget visszautasítja. Mivel a visszautasítás is tranzakció, a bank kezelési költséget von le a befizetett összegből. Hasonlóan a banki eljáráshoz, a Magyar Postánál is van díja a korábban befizetett összeg visszajuttatásának. Így a bank által visszautalt összegből a postai hirdetményben közzétett díj levonását követően a fennmaradó összeget a csekket befizető részére a visszajuttatják.

A Magyar Posta a visszautasított tételek kezelését a pénzforgalom lebonyolításáról szóló MNB rendeletben foglaltak szerint végzi, a szolgáltatással összefüggő kezelési költség felszámítására is az abban foglaltak az irányadók – írták a válaszban.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában