portré

2021.06.20. 11:30

Adél tettre készen vallja, hogy garaysta diáknak lenni igen jó

Új elnöke van a gimnázium diákönkormányzatának. Horváth Adél már általános iskolásként szert tett vezetői tapasztalatokra. Most is összefogott programmal állt elő. A közösségre kíván építeni, hirdetve a márkát jelentő középiskolai hovatartozást.

Szeri Árpád

Fotó: Orbán-Zaják Luca

Profi politikusok is tanulhatnának abból a tartalmas programtervezetből, mellyel Horváth Adél elnyerte a Szekszárdi Garay János Gimnázium Diák Önkormányzatának elnöki tisztét. A szüleivel együtt a megyeszékhelyen élő, 10. B osztályos diák 2019-ben kezdte meg tanulmányait a középiskolában, biológia és kémia tagozatosként. Sokoldalúságát bizonyítja, hogy az említett tantárgyak mellett kedveli a történelmet, valamint a német és angol nyelvet is.

– Másodikos korom óta vagyok tagja a diák­önkormányzatnak – mondta lapunknak Adél. – Van ennek az indíttatásnak előzménye, hiszen a szekszárdi Babits Mihály Általános Iskolában utolsó évesként én voltam az ottani DÖK-elnök. Rengeteg élményben, és nem tagadom, kisebb mértékben kudarcban is volt részem, így nagyon sok tapasztalatot szereztem. Ezzel együtt széles körű kapcsolatrendszert építettem.

Adél – kötelező szerénységgel fogalmazva – valamit biztosan tudhatott DÖK-elnökként, hiszen ballagáskor az iskola vezetése külön jutalommal ismerte el tevékenységét. Ezt a közösségért végzett munkát folytatta a patinás alma mater falai között. Ott is hamar kiderült, hogy az akkor kilencedikes lány igen talpraesett, nem ijed meg a munkától. Társai nyugtázták, hogy Adél hatékonyan szervez, jól kommunikál, és mindig nyitott az új ötletekre. Ugyancsak sokat nyomott a latban az, hogy a szellemi és fizikai kihívásoknak minden esetben a közösség bevonásával, összekovácsolásával, összetartásával és kreatív, alkotó módon igyekezett megfelelni.

Néhány példa a sok közül: a tavalyi tanévben a DÖK elnöke segítségével megírta a 2020. január 31-től érvényes Diákönkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatot; titkárként minden gyűlésen részt vett és azokról jegyzőkönyvet készített; a rendezvények lebonyolításában segített, legyen szó gólyatáborról, a Garay-bálról, a diákigazgató-választásról, az idekapcsolódó kisfilm elkészítéséről, a karácsonyi és Valentin-napi üzenetek összegyűjtéséről és kiosztásáról.

Adél mély tisztelettel nyilatkozott az előző DÖK-elnök munkájáról. Mint mondta, hálával tartozik azért, amit elődjétől kapott.

– Mint azt programomban rögzítettem, az eddigi diákönkormányzat által kikövezett úton szeretnék továbbhaladni úgy, hogy közben néhány kanyar által a környezet újabb színei táruljanak fel – fogalmazott. – Nagyon fontosnak tartom, hogy társaimmal együtt ezeket a színeket becsempésszük a szürkének elkönyvelt hétköznapokba. Az első lépések egyikeként megreformáljuk a panaszkezelési rendszert.

Sok diáktársamtól hallom, hogy nem megfelelő a kommunikáció a diákok és a tanárok között. Én úgy gondolom, hogy ez az információcsere a tanulók és a diákönkormányzat között sem tökéletes. Ezen a gondot szeretnénk javítani egy újítással. Az iskolában kihelyezünk egy gyűjtődobozt, ahová a diákok levélben megfogalmazott panaszaikat adhatják le. Ezeket az észrevételeket a DÖK megbeszélné a gyűléseken, majd továbbítaná a gimnáziumi vezetőségnek.

A programtervezetben emellett számos más célkitűzés is szerepel. Az új elnök nagy lehetőséget lát abban, hogy Szekszárdon is képzési központot indít a Mathias Corvinus Collegium. Ez az intézmény – a közoktatási tematikán felül – számos tudományágban nyújt lehetőséget a tehetséges diákok továbbképzésére. Horváth Adél már fel is vette a kapcsolatot a képviselet-vezetővel, hogy minél több diáktárs csatlakozhasson a képzésekhez.

A családi háttérnek, segítségnek köszönhetően végre megvalósulhat a GJG feliratozású pulóver, mely azt hirdetné, hogy viselője egy irigylésre méltó közösség része. A DÖK-vezető filmklub délutánok megtartásával gondolatébresztő beszélgetésekre kívánja invitálni a művészet ezen ága iránt érdeklődő fiatalokat – gyakorlatilag korosztálya valamennyi tagját. A főzőversenyek révén a garaysták alapvető konyhai tudásra tennének szert úgy, hogy saját maguk készítenének – zsűri által díjazandó – egészséges és ízletes, tápláló ételeket. A Másnép-másként tervezet keretében osztályok vagy diákcsoportok országokat ismertetnének meg az érdeklődőkkel. A PROM pedig a külföldön ezen a néven meghonosodott, alkalomhoz kötött és elegáns megjelenést igénylő bál gimnáziumi meghonosítását jelenti.

– Úgy gondolom, hogy szociális készségem erős, elkötelezett vagyok „bajtársaim” iránt, ezért a diktatórikus vezetés számomra elképzelhetetlen – zárta gondolatait a DÖK-elnök. – Ösztönöz a tenni akarás, a diákélet jobbá tétele, amit a számomra nagyon fontos hovatartozás értékével szeretnék képviselni. Mert garays­nak lenni nagyon jó!

„Képviseli az osztály érdekeit, ötletekben gazdag”

Vajon miként vélekedik az új DÖK-elnökről, a diákról a gimnázium egyik tanára, illetve vezetője? Dr. Gesztesi Enikő latin-ógörög-történelem szakos tanár osztályfőnöke a fiatalnak. – Adél rendkívül jó közösségi ember, munkájában alapos – kezdte jellemzését a pedagógus. – Mindenben képviseli az osztály, illetve társai érdekeit, szervez, ötletekben gazdag. Ha éppen nincs tennivaló, akkor megkérdezi, hogy mit, miben segíthet. Nem a feladat találja meg őt, hanem ő keresi a feladatot! Szépen is tanul, így példa lehet diáktársai számára. Nagyon szerethető személyiség, tiszteli a tanárait, úgy érzem, kiváló a kapcsolatunk. Számos tanítványomhoz hasonlóan, Adél is igazi gyöngy!

Heilmann Józsefné igazgató mindehhez hozzátette: a tanuló elismerésre méltóan működik együtt társaival, remek szervező, tanulmányi eredményei példaértékűek. S ami ugyancsak fontos: maximálisan elkötelezett a gimnáziuma iránt.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában