Történelem érettségi

2022.05.04. 17:30

Kreativitás és logika segített a feladatmegoldásban

Szerda reggel a történelem tantárggyal folytatódott az idei érettségi. A vizsga egy rövid, egyszerű válaszokat igénylő feladatsorból és egy esszéből állt. A dombóvári Illyés Gyula Gimnázium diákjait és tanárait kérdeztük.

Futó Rebeka

Érettségi a dombóvári Illyés Gyula Gimnáziumban (A szerző felvétele)

Egy érettségiző fiatalember örült az esszétémáknak, a tatárjárásról és a második ipari forradalomhoz kapcsolódó autógyártásról írt. Osztálytársa elmondta, az első feladatrészhez használhattak atlaszt, így az megkönnyítette a dolgukat, a kifejtős feladattal ő is nagyon elégett volt. Egy lány osztálytársuk nehezebb feladatokra számított, az esszétémák nagyon tetszettek neki is, azt mondta az első részhez sem kellett akkora lexikális tudás, mint amire otthon felkészült, de nem gond, hiszen a szóbelire készülve nem fog kárba veszni a tudása.

Emelt szinten harminchárman, középszinten pedig nyolcvanan érettségiztek szerdán a dombóvári gimnáziumban, tudtuk meg a pontos számokat Kocsis Imrétől. Az iskola igazgatóhelyettese azt is elmondta, hogy a történelem a második legtöbbet választott érettségi tantárgy emelt szinten, az első helyen az angol áll  a gimnáziumban.

Dr. Szenyéri Zoltán igazgató, történelem szakos tanár szerint középszinten a tesztfeladatok kapcsán a történelmi korok nem okozhattak nehézséget, a feladatok között viszont már voltak olyanok is, amelyek nem tárgyi tudást, sokkal inkább kreativitást, logikát igényeltek.

– Az esszékérdések jóval „diákbarátabbak” voltak, mint tavaly. A fő témakörök a tatárjárás és a Kádár-korszak gazdaságpolitikája voltak, mindegyikhez megfelelő források álltak rendelkezésre. Azt gondolom, hogy aki nem ismételt hatékonyabban, a modern kori témát az is eredményesen ki tudta dolgozni. Az egyetemes történelmi témák közt szerepelt az athéni demokrácia, ez jó választás lehetett, hiszen minden ismétlés a történelem órákon itt kezdődik. Az ipari forradalom is jó téma, hiszen nagyszerű képi forrásanyagok állnak a diákok rendelkezésére – nyilatkozta dr. Szenyéri Zoltán.

– Az emelt szintű érettséginél jó volt az összehasonlító és a korszakokon átívelő feladat, mindegyik jó forrásokat tartalmaz, és mindegyiket megfelelő mélységben tanítottuk a diákoknak. A tesztfeladatok ezen a szinten nehezebbek, itt jóval több a memoriter, évszám és konkrétumok vonatkozásában. Összességében testhezállóbb és írhatóbb volt mindkét szinten a feladatsor, mint tavaly – foglalta össze az Illyés Gyula Gimnázium igazgatója.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában