2023.02.11. 19:10
E-ügyintézés otthonról
Az e-ügyintézési törvény szerint a helyi önkormányzatok 2018. január 1-je óta kötelesek az elektronikus ügyintézés lehetőségét biztosítani ügyfeleik, partnereik számára, aminek a paksi önkormányzat eleget tesz – tájékoztatta a TelePaksot Feilné Szombat Csilla.
Otthonról is intézhetjük hivatalos ügyeinket (Fotó: M. K.)
A Polgármesteri Hivatal szervezési csoportjának vezetője azt is elmondta, hogy az e-ügyintézés kötelezettség a gazdálkodó szervezetek, az egyéni vállalkozók, valamint jogi képviselőik számára, míg a magánszemélyek számára válaszható lehetőség az ügyfélkapujuk segítségével igénybe vehető elektronikus ügyintézési forma.
Mint elhangzott, az e-ügyintézés felülete a paks.hu honlapon, a Hivatal menüpont alatt érhető el, amelynek felületét úgy alakították ki, hogy tartalmazza a központi űrlapok és az e-papír használatára, valamint a személyes ügyintézésre vonatkozó információkat is.
A hatósági ügyeket több kategóriába sorolva rendezték, azokon belül találhatók az ügyleírások és hogy milyen úton lehet elintézni azokat. Az e-önkormányzat országos ügyintézési felület 2019 óta létezik, fejlesztése folyamatos, használatakor az ügyfél jelölheti, hogy milyen formában kéri a választ a hivataltól.
Feilné Szombat Csilla kiemelte, hogy jelenleg közel ötvenféle ügyet indíthatnak a magánszemélyek személyes megjelenés nélkül az e-önkormányzat portálon keresztül, ilyen többek között az anyakönyvi kivonat kiállításának kérelme, a szemétszállítási, hagyatéki, birtokvédelmi, szociális és adóügyek egyes fajtái.
Az ügyfelek pár kattintással nyomon is követhetik az általuk indított helyi önkormányzati ügyeket, illetve elérhetik az előzetesen már kitöltött űrlapjaikat.