Hasznos tudás

2023.03.02. 20:00

Még jobban képzett ügyintézők dolgoznak a kormányablakokban

Közösen adta át a kormányablak ügyintézői képzésen résztvevő nyolc kormánytisztviselőjének oklevelét dr. Domokos Péter a Miniszterelnökség részéről és dr. Horváth Kálmán főispán március 2-án a Tolna Vármegyei Kormányhivatalban.

Farkas Eszter

A Kormány 2010-ben megkezdett közigazgatási reformjainak egy kiemelkedő lépése volt az integrált ügyfélszolgálati irodák, azaz a kormányablakok létrehozása, az egyablakos ügyintézés kialakítása, ahol az állampolgárok egy helyen egyszerre több ügyet is intézhetnek. A Kormány alapvető célkitűzése volt az államigazgatási ügyek észszerűsítése, az ügyintézés egyszerűsítése, hatékonyságának növelése, egy úgynevezett ügyfélbarát légkör kialakítása, mely nagymértékben igazodik a társadalmi, gazdasági és infokommunikációs elvárásokhoz. 

Járfás Nóra veszi át az oklevelét Horváth Kálmántól. Fotó: Mártonfai Dénes

– Mindez természetesen nem egyik napról a másikra történt, egy folyamatos fejlesztés eredménye, melynek köszönhetően a kormányablakok beváltották a hozzájuk fűzött reményeket. Az új közigazgatási rendszer rugalmasságát mi sem bizonyítja jobban mint, hogy a kezdeti 30-50 ügytípushoz képest mára több mint 2500 ügytípusban kereshetnek meg minket az ügyfelek – mondta  köszöntőjében dr. Horváth Kálmán.

– Tolna vármegyében az első kormányablak Szekszárdon, a Garay téren nyílt meg 2011. január 3-án, majd a folyamatos bővülésnek köszönhetően mára a hat járásban, tíz kormányablakban 106 szakképzett kormányablak-ügyintéző áll az ügyfelek rendelkezésére. Tavaly a vármegye kormányablakait közel 345 000 alkalommal keresték fel ügyfeleink – emelte ki dr. Domokos Péter.

A szekszárdi kormányablakot több mint 67 ezerszer, a paksit több mint 52 ezerszer, a dombóvárit több mint 51 ezerszer keresték fel az ügyfelek. Dr. Domokos Péter hangsúlyozta: mivel a kormányablak az a színtér, ahol az ügyfél közvetlenül találkozik az állammal, az ott dolgozó ügyintézők az állam "arcai", a hivatalok munkáját elsősorban az alapján ítélik meg, hogy mit tapasztaltak az ügyintézés során, ezért kiemelten fontos a kormányablakban dolgozó kollégák folyamatos képzése. Szakmailag felkészültnek, gyorsnak, pontosnak kell lenniük, hogy a felmerülő problémákat és ügyeket hatékonyan kezeljék, mindemellett segítőkésznek és kedvesnek, hogy az ügyfél érezze, hogy ügyét és személyét kellő körültekintéssel és empátiával kezelték. 

A résztvevők egyéni felkészülését és a szükséges szakmai ismereteket a Tolna Vármegyei Kormányhivatal tapasztalt oktatói és ügyfélszolgálati mentorai segítették. Az elméleti és gyakorlati képzés során a kollégák megismerkedtek a szakrendszerek használatával, valamint a különböző jogesetek és eljárások bemutatása révén az egyes ügytípusokról is hasznos tudást szereztek.

Jelenlegi formájában a képzés 2016-ban indult, majd az azt követő években, egészen mostanáig a  Tolna Vármegyei Kormányhivatal 83 kormányablak-ügyintéző munkatársa tett sikeres vizsgát. Ez alkalommal a képzés VII. ütemének lezárásaként nyolc ügyintéző vette át bizonyítványát.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában