2023.05.13. 21:31
Nem elég a jó termék, jó hírét is kell vinni az árunak
Hamarosan elindul a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) Termékkereső szolgáltatása, melyre már jelentkezhetnek a gazdálkodók, az élelmiszer-előállítók, a piacszervezők és a piacüzemeltetők. A kistermelőknek is új esélyt jelent az üzletkötésre, s a továbbfejlődésre is megoldást kínálhat.
– Bármilyen új dologról van szó, az foglalkoztat, hiszen hozzájárulhat egy-egy termék vagy szolgáltatás népszerűsítéséhez – hangsúlyozta Zömbik Sándor őstermelő. – Sok kistermelő a nagy multikhoz képest jóval hátrányosabb helyzetben van, hiszen mások a lehetőségeik arra vonatkozóan, hogy a vásárlók megismerjék a kínálatukat.
Füstölt kolbász, szalámi, szalonna, disznósajt, májas, tepertő és házi zsír is megtalálható az őstermelő kínálatában, aki már megrendelte a fűszerkeveréket, s május közepén indítják a grillszezont. Zömbik Sándor szerint manapság azonban nem elég megtermelni, előállítani a minőségi portékát, döntő az is, hogy minél több csatornán megismertethessék azokat a vásárlókkal.
A termékkereső előnyös lehet a családi gazdálkodóknak, s akár a kisebb ültetvényt művelő szőlészeknek és borászoknak is.
Juhász Pál, a Ternero Kft. ügyvezető igazgatója szerint várhatóan csatlakoznak majd a termékkeresőhöz. Azt mondta: manapság nehéz új piacot találni. Több élelmiszeripari ágazatban 8-10 százalékos visszaesés volt az utóbbi hónapokban, s számos kiskereskedelmi, illetve gasztrocég óvatosan rendel, nem akarják ugyanis, hogy az áru a nyakukon maradjon. Épp ezért hasznos lehet a kamarai termékkereső, amely közvetlen segítséget nyújthat majd a somogyi gazdáknak is.
– Minden új kezdeményezést célszerű alaposan körbejárni – emelte ki. – Igyekszünk megragadni azokat a lehetőségeket, amely a vállalkozásunkat előnyösen érintheti, szeretnénk tovább fejlődni.
A NAK Termékkereső a kamara internetes portálján lesz elérhető. A termékek, gazdaságok, piacok, események népszerűsítésére szolgál, s ezen a keresőfelületen tudnak majd termékekre, szolgáltatásokra keresni a potenciális vásárlók, derült ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara tájékoztatójából. Azt is közölték: a felületen a termelő és a fogyasztó is egymásra találhat, de ugyanígy a termelők és feldolgozók közötti kapcsolatok is kialakulhatnak.
Forrás: sonline.hu