kereskedelem

2018.12.28. 20:00

Az üzletek a vásárlók kedvére tesznek az ajándékok visszacserélésével

Karácsony elteltével újra kinyitottak az üzletek, ám az idén sem jellemző a vásárlók tülekedése, hogy kicseréltessék az ünnepi ajándékaikat. Alig egy-egy félresikerült karácsonyi meglepetés kerül újra vissza a boltok polcaira.

Brunner Mónika

Fotó: Makovics Kornél

– Ismerjük a vevőinket, így amikor a hozzátartozóiknak vásárolnak ajándékot, nem okoz problémát a megfelelő méret kiválasztása, amely illeszkedik a stílusukhoz, a megjelenésükhöz – mondta lapunknak Vígh Adrienn, egy ruhaüzlet tulajdonosa, akinek karácsony után összesen két áruját vitték vissza. Az egyik egy elegáns felső volt, amely fazonja egy édesanyának nem állt jól, ezért csere lett a vége: nadrágot kapott helyette a lányától. A másik csere egy ruha volt. Aki megvásárolta, azért vitte vissza az üzletbe, mert megajándékozottja végül nem ment el hozzá karácsonykor, és úgy döntött, akkor inkább elkölti magára az összeget.

Az egyik szekszárdi műszaki szaküzletben egy esetük volt, amikor a két ünnep között visszaadták egy ostyasütő árát, mert a vásárló megbánta, hogy megvette. A slágertermékeik egyébként például a waffelsütők, a televíziók, a tabletek, vagy az időjárás állomás, amely a kinti, benti hőmérsékletet, páratartalmat is méri. – A két ünnep között rugalmasak vagyunk, ám alapvetően hibás termékek cseréjére van csak lehetőség – mondta lapunknak Orbán László üzletvezető.

Az ünnepek előtt rengetegen vásároltak zoknit, alsónadrágot, pizsamát, köntöst a fehérnemű üzletekben. – Nálunk egyetlen pizsamacsere volt karácsony után. Egy fiatalembernek vásárolta az édesanyja ajándéknak, de a magassága miatt rövidnek bizonyult a pizsama felsője. Nagyobb méretre cseréltük ki a számára, de sajnos nem minden esetben tudunk segíteni. Például egy vékonyszálú, felszaladt harisnyanadrágot nem tudunk visszavenni – mondta lapunknak Péti Andrea fehérnemű bolti eladó.

Nem köteles visszavenni

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium Fogyasztóvédelem honlapján felhívják a figyelmet, hogy az ünnepek után a kereskedő nem köteles visszavenni azt a terméket, amely nem hibás, csak nem tetszik, vagy esetleg több darabot kapott belőle a megajándékozott. Ennek ellenére, mint ismertetik, üzletpolitikai és fogyasztóbarát szempontokból dönthet úgy a vállalkozás, hogy az ünnepeket követően lehetőséget biztosít az ezen okok miatt feleslegessé vált termékek cseréjére, a vételáruk levásárlásra. Azt, hogy ezt meddig biztosítja az üzlet, csak a saját elhatározásán múlik, ezért érdemes már vásárláskor megérdeklődni, hogy az adott boltban erre meddig van lehetőség.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában