autógyártás

2019.11.23. 11:30

Nehéz idők jönnek a beszállítói piacra

Öt százalékkal csökkent a személyautó-gyártás az idei első félévben, ami érzékenyen érintheti a Tolna megyei beszállító cégeket is. Bár mint azt a bonyhádi Schäfer-Oesterle Kft. pénzügyi vezetője elárulta, amelyik vállalkozás prémium kategóriás járművekhez gyárt alkatrészeket, annak nem kell tartania a megrendelések csökkenésétől.

Foray Nándor

Gyõr REHAU gyára munkás, autóipar, dolgozó, munkaerõ

Forrás: MW

Fotó: FOLDI D. ATTILA

Nehéz idők járnak a globális autóbeszállító piacra: 2019 első félévében öt százalékkal csökkent a személyautó-gyártás az egy évvel korábbihoz képest. Az idei évre az átlagos – kamatok és adók levonása előtti nyereség – hat százalék körül várható, ami a legalacsonyabb szint lenne 2012 óta. Ezek a főbb megállapításai a Roland Berger és a Lazard által készített friss tanulmánynak.

Az elmúlt években Kína volt a globális autóipar növekedésének a motorja, de az USA-val szembeni kereskedelmi konfliktus jelentősen megváltoztatta a piaci feltételeket. A személyautó-eladások két számjegyű mértékben csökkentek 2019 első felében a távol-keleti országban. A megváltozott környezetben a beszállítóknak érdemes intézkedéseket tennie, hogy hosszú távon megfelelő pénzügyi mozgástérrel rendelkezzenek. Ez azért is fontos, hogy ki tudják használni az autóipar főbb trendjeinek előnyeit, mint például a digitalizációt, az önvezető autókat vagy az elektromobilitást. Sok projekt esetében azonban nehéz megjósolni, hogy mikor fognak ezek a fejlesztések kifizetődni.

Nagy kihívás előtt állnak tehát a beszállítók: egyrészről nyereségesen kell működtetniük a hagyományos tevékenységüket, másrészről nem hagyhatják figyelmen kívül az iparágban végbemenő jelentős változásokat sem. A tanulmány szerint nincs olyan általános recept, amellyel ezek a kihívások leküzdhetőek, minden beszállítónak a saját helyzetének megfelelő stratégiai megközelítést kell kidolgoznia. Vélhetően éppen ez zajlik az érintett Tolna megyei cégeknél is, mert a lapunk által megkeresettek közül mindössze egy vállalkozás – a bonyhádi Schäfer-Oesterle Kft. – nyilatkozott.

– Minket a globális személyautó piac visszaesése közvetlenül nem érint, hisz tipikusan a prémium szegmenshez tartozó beltéri elemeket gyártunk, és a felső kategóriás modellek piaci pozíciója viszonylag stabil – mondta Hagen Tamás pénzügyi vezető.

Autóeladások alakulása 2019 januárjában

Forrás: Alapjarat.hu

Márka

Eladott új autó (db)

Változás (Év/Év, %)

Piaci részesedés

Volkswagen

137412

–3,8

11,5

Peugeot

80602

–2,1

6,7

Ford

77222

–6,5

6,5

Renault

71215

–7,8

6

Opel

69079

–5,8

5,8

Mercedes

63943

–2,2

5,3

Toyota

59780

–5,9

5

Skoda

58633

–5,1

4,9

BMW

56478

–4,2

4,7

Audi

52546

–17,3

4,4

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!