e-sport

2019.03.04. 17:30

A versenyeket komoly mentális felkészülés előzi meg

A Genesis Esport Club 2017-ben alakult, teljesen amatőrként. Jelenleg ugyan csak a vezetőség aktív, de a jövőt tekintve bizakodók.

Fekete Dávid

A Genesis Esport Club fő profilja a League of Legends, a FIFA és a Rocket League nevezetű videojátékok, melyek a világ minden táján népszerűek, és melyeket nemzeti és nemzetközi bajnokságokon és versenyeken végezhetnek a játékosok.

A szekszárdi klub korábban többször is sikeresen szerepelt ilyen versenyeken, többszöri nemzetközi és magyar bajnoki cím is kapcsolható a nevükhöz. A versenyekre való felkészülés komoly mentális edzést jelent. Ahogyan Tóth Imre, a csapat menedzsere mondja: – A versenyre először egyénenként készítjük fel a versenyzőket, megnézzük, mit tudnak, ajánlunk nekik praktikákat, amiket ők begyakorolnak, és végül a megmérettetésen remélhetőleg sikeresen alkalmazzák is azokat. A meccsek előtt mindig átbeszéljük ezeket, ez körülbelül egy órát tesz ki.

A menedzser elmondása alapján fejlődő csapatról van szó, akik most még ugyan szabadidőben, amatőrként végzik a dolgukat, de ha a támogatók látnak bennük fantáziát, szép jövő elé nézhetnek. És, ha ez bekövetkezne, hivatásszerűen is szívesen űznék ezeket az e-sportokat, például a magyar bajnokságokban, melyek között még válogathatnak is, ugyanis majdnem minden esportból létezik hazai bajnokság.

Az e-sportról

Az elektronikus sport (röviden e-sport) résztvevői professzionális módon, versenyszerűen foglalkoznak az egyes videojátékokkal, ebből fakadóan a játékos megjelölés mellett e-sportolóknak is nevezik őket. Az e- az „elektronikus” szó rövidítése. Magyarországon kb. 2005-2006 óta van a köztudatban a kifejezés, de csak a 2010-es évek utánra nőtte ki magát akkorára, hogy többen is elismerik e szó valódi értelmét. Ahogy a rendes sportban, itt is vannak „sportolók”, akik pár éve már rendes bejelentett munkahelynek veszik ezt a tevékenységet. Egy csapat játékosai összeköltöznek egy házba, ahol a támogatók és saját maguk megépítik a felkészüléshez szükséges helyet. Itt egy normális házról van szó, ami tartalmazza a kellő mennyiségű és teljesítményű számítógépet. 2017-ben az e-sport-közösség összesen mintegy 385 millió embert jelentett világszerte. Ma már itthon is létezik e-sport akadémia. A 2018-as League of Legends világbajnoki döntőt több mint 200 millióan követték a különböző online streamek valamelyikén, a versenynek egyébként két és félmillió dollár összdíjazása volt.

 

Ezek is érdekelhetik