2021.04.28. 17:30
Ismét felsüvít a mozdony megállást jelző sípja Mórágyon
Fotó: Mártonfai Dénes
Áprilistól a Dombóvár–Bátaszék–Baja vonalon újra megállnak a vonatok Mórágyon is – jelentette be a MÁV START Zrt. Ezáltal – folytatódott a közlemény – a Rockenbauer Pál Dél-Dunántúli Kéktúra szakaszhatár megközelíthetősége javul a túrázók számára. A vonatoknak Dombóváron csatlakozásuk lesz az intercitykhez Budapest felől, illetve felé, Bátaszéken pedig a Gemenc InterRégió-vonatokhoz Szekszárd, Sárbogárd és Székesfehérvár irányába.
A hír, illetve az új menetrend kétségkívül kedvező Mórágy számára. Ezzel maradéktalanul egyetért Glöckner Henrik. A település polgármestere azért egy, a témakörrel összefüggő, kedvezőtlen jelenséget is megemlített.
– Köszönjük a MÁV-nak, hogy a vasúti közlekedés számára ismét elérhetővé tette községünket – mondta a polgármester. – Kiváltképp örülhetnek a természetjárók, akik adott esetben messziről érkeznek hozzánk, hogy végigjárják a Kéktúra útvonalat. Nyilván erre volt is igény. A dolog egyetlen apró szépséghibája, hogy érzésem szerint a mórágyi lakosok ezt az új közlekedési lehetőséget ritkán és csekély létszámban fogják igénybe venni. Nem áll szándékomban megbántani a MÁV-ot, de én úgy látom, hogy ez a várhatóan mérsékelt helyi érdeklődés részben a Magyar Államvasutak számlájára is írható.
Ugyanis amikor még volt helyben jelentős igény a vasúti közlekedésre, akkor – egészen pontosan a 2009-es év végén – megszüntették a mórágyi megállót. A helybeliek, mi mást tehettek volna, áttértek autóbuszra vagy személygépkocsira. Most már valamennyi érintett nemcsak megtalálta, de meg is szokta az új megoldást. Ebben a megváltozott helyzetben áll meg ismét a vonat nálunk, egyébként nem is a szűkebben vett Mórágyon, hanem Kismórágyon. Mint azt tapasztaltam, ezen a vasúti helyszínen szükség lenne némi tereprendezésre. Félreértés ne essék, ez a megálló ténylegesen fontos számunkra, hiszen így a nagyvilág, elsősorban a turisták számára az eddiginél könnyebben elérhető lesz községünk a maga számos értékével és vendégmarasztaló kínálatával.
Ez az érem egyik oldala, de úgy gondolom, nem volt felesleges egy pillantást vetni a közlekedési szokásokat formáló másik oldalra sem.
Borítóképen: Glöckner Henrik az ismét rendszerbe állított megállónál