felmérés

2019.03.03. 16:00

A hazai termékeket keresik a megyében is

A magyar termékek hazai megítélése minden szempontból kiváló, egy felmérés szerint mégis csupán a magyarok egyharmada keresi tudatosan ezeket az árucikkeket az üzletek polcain. A legtöbben zöldséget, gyümölcsöt, húst és felvágottakat vásárolnak a hazai kínálatból.

Mauthner Ilona

Fotó: Makovics Kornél

Számtalan kiváló kisebb-nagyobb cég működik megyénkben is, amely sajtkészítéssel, tejtermékek, péksütemények, vegyipari- vagy papírtermékek készítésével foglalkozik. A jó minőség és a haszon mellett nagyon fontos szempont az is, hogy helyben sokaknak biztosítanak munkalehetőséget.

Egy felmérés szerint a magyar fogyasztók szinte kivétel nélkül egyetértenek azokkal az állításokkal, hogy a magyar élelmiszerek ízletesek, nagy hagyományokkal rendelkeznek, jó minőségűek és az eredetük megbízható. A jó ár-érték arány tekintetében jobban megoszlanak a vélemények, de a magyarok négyötöde még így is a hazai termékre voksol. Habár a megkérdezettek kilencvenöt százaléka állította azt, hogy szívesen vesz magyar élelmiszert, a gyakorlatban csupán harmincegy százalék törekszik arra, hogy valóban hazai termék kerüljön a kosarába.

A felmérésből kiderült, hogy még mindig az ár a döntő, a válaszadók kétharmada számára ez a legfontosabb tényező.

Székely Ferenc, a szekszárdi kis Tescoban lévő Alisca Húsbolt Kft. ügyvezetője kérdésünkre elmondta, a vásárlók sokkal tudatosabbak lettek az elmúlt pár évben, sokan érdeklődnek, honnan való a sertés-, a baromfihús, ami az üzletükben van. Az előbbit a környékbeli sertéstartóktól, a baromfit pedig az alföldi termelőktől vásárolja fel az a feldolgozó, amelyikkel a húsüzlettel szerződéses kapcsolatban van. Ugyanakkor az is megfigyelhető, hogy nagyon is számít a vásárlóknál az ár. Odafigyelnek az akciókra.

Magyar vagy hazai termék

Van különbség a magyar termék és a hazai termék között. Az utóbbinál elég, ha az összetevőknek pusztán a fele magyar termék, míg az elsőnél teljes egészében magyar termék lehet csak az összetevő.

Több akció is volt az elmúlt években, melyek a hazai termékek vásárlására ösztönöztek. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara például több kampánnyal is támogatta a gomba, az alma, a dinnye, valamint a marhahús és a méz népszerűségének növelését. A kamara az „Itthonról Otthonra” programot tavaly nyáron az óvodákra is kiterjesztette: eddig már több száz óvodás tett látogatást különböző helyi termelőknél, köztük gyümölcstermesztőnél, péknél, méhésznél vagy sajtkészítőnél.

Az „Itthonról Otthonra” kezdeményezés sikeresnek bizonyult, egy év után több mint 26 ezer követővel rendelkezik a közösségi oldala.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában