érettségi

2019.05.08. 07:00

Hajtósnak bizonyult idén a matematika

A matematika írásbelivel folytatódott kedden az érettségi. Az összetett szöveges feladatok megdolgoztatták a vizsgázókat.

Budavári Kata, Buschmann Adrienn

Fotó: Buschmann Adrienn

Átmenni nem nehéz, négyest, ötöst szerezni viszont valószínűleg nehezebb az idei középszintű írásbeli érettségi vizsgán, mint tavaly. Persze, sok múlik majd a pontozáson, ennek mikéntjéről azonban egyelőre Breining Beáta, a bonyhádi Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium tanára nem tudott sokat. A feladatokat viszont átnézte, és azt a megállapítást tette, hogy az első rész, amely tizenkét feladatot tartalmazott, és amelyre háromnegyed órája volt a gyerekeknek, korrekt volt. Az itt megszerezhető harminc pontból huszonöt már elég is ahhoz, hogy a vizsgázó ne bukjon meg. A második százharmincöt perces rész további két részre bomlik, ebből a B okozhatott nagyobb nehézséget, ebben a három összetett feladatból kettőt kellett megoldani. Megszövegezésük jóval hosszabb volt, mint tavaly, és mindegyik négy témakört foglalt magába. Breining Beátától megtudtuk, hogy az érettségizők szerint hajtósan kellett végigdolgozni ezt a vizsgát.

A gyönki Tolnai Lajos Gimnázium diákjai vegyes érzésekkel hagyták el a termet. Szilágyi Franciska tizenegy óra előtt néhány perccel lépett ki a folyosóra. Tanárai is izgatottan faggatták. A 12. B osztályos tanuló azt mondta, nagyjából úgy sikerült teljesítenie, ahogy azt előzetesen remélte. Nagyon szereti a matematikát, de vannak olyan részei, melyeket sok gyakorlás után sem sikerült megszeretnie, így azokra a feladatokra koncentrált, amelyekben erősnek érzi magát.

Dobrovics Flóra és Oszkó János német tagozatos diákok pár perccel Franciska után jöttek ki a teremből. Ők úgy érezték, nehezebb volt az idei feladatsor, mint amire számítottak a gyakorló tesztek alapján. Flóra abban reménykedett, hogy több logikai-statisztikai feladat lesz a rövid kérdések között, mert ez jobban fekszik neki. A koordinátageometria, vektoros és függvényes kérdések, melyek többségben voltak az idei feladatsorban, megnehezítették a dolgát.

Diszgráfiás, mégis kiválóan tanul

A gyönki Tolnai Lajos Gimnáziumban a sajátos nevelési igényű tanulók integrált oktatásban részesülnek, de a pedagógiai szakszolgálat ajánlása alapján kerülhetnek a speciális osztályba is. Gerth Ábel például – diszgráfiája ellenére – általános tantervű osztályban tanul. A kedvezmény, vagyis az, hogy egy órával tovább írhatja a matematika feladatsort, azonban neki is járt.

Ábel azt mesélte, olyan kérdések voltak, amilyenekre számított, de kevésbé izgult, mint ahogy azt korábban gondolta. Ilyen feladatokat gyakorolt, ezért úgy érzi, jól sikerült a teszt. A Pécsi Tudományegyetem mérnök-informatika szakán szeretne továbbtanulni, ezért fontos számára a jó eredmény. Informatikából már tavaly előrehozott érettségit tett jeles eredménnyel.

Idén ő nyerte el a Tolnai Lajos- emlékérmet kiváló tanulmányi eredményéért, valamint a gimnáziumban végzett plusz tevékenységéért. Ő az iskolaújság főszerkesztője is.

Gerth Ábel a matematika érettségi után már nem izgul annyira

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában