szűkítés

2020.02.27. 12:38

Feladta világméretű terjeszkedési terveit a Tesco

Kivonul a legnagyobb brit áruházlánc Kínából, a Brit-szigeteken kívül már csak régiónkban lesz jelen.

--FILE--Customers shop at a Tesco supermarket in Huaian city, east China's Jiangsu province, 14 February 2015. One year after its acquisition of Tesco's Chinese operations, the state-run China Resources Enterprise (CRE) is betting on the British retailer's strength in data mining to reboot the retail business, which has been hit by the rise of e-commerce, according to the Beijing-based Economic Observer. CRE spent 100 million yuan (US$16.1 million) to update and verify the member information in Tesco China's loyalty program after the British retailer transferred the majority stake to the Chinese retail chain operator in June last year, the paper said. The Chinese company is also seeking to work with Dunnhumby, a consumer data analysis provider owned by Tesco, it added. Shopping records help Tesco better plan discounts and sales campaigns that target different groups of customers more precisely and subsequently build a more loyal customer base, according to Tesco China.

Forrás: AFP / IMAGINECHINA

Fotó: ZHOU CHANGGUO

Az áruházlánc eladta kínai vegyesvállalatában meglévő részesedését partnerének, az állami kézben lévő CRH (Chinese Resources Holdings) vállalatnak, 275 millió fontért. A vegyesvállalatot a hipermarket 2014-ben alapította, abban 20 százalékos részesedése volt, és az akció eredményeképpen összevonták egy láncba a cég 131 addigi kínai saját áruházát a CRH közel 3000 áruházával – számol be a Magyar Nemzet.

Az eladásra annak jegyében került sor, hogy az áruházlánc korábban portfóliójának egyszerűsítése, Európán kívüli jelenlétének visszaszorítása mellett döntött. Tavaly kivonult Japánból és az Egyesült Államokból, eladta dél-koreai cégét is, és most felülvizsgálja, hogy érdemes-e fenntartani üzleteit Thaiföldön és Malajziában. Ha ezek is eladásra kerülnek,

a cég már csak Nagy-Britanniában, Írországban, valamint Magyarországon, Lengyelországban, Csehországban és Szlovákiában lesz jelen.

A Reuters szerint a Bernstein elemzője, Bruno Monteyne úgy gondolja, hogy a részesedések eladásából befolyó pénzeket a cég a mostanában divatos megoldás szerint juttatja a részvényeseknek: 2020-21 során egymilliárd dollár értékben vásárol saját részvényeket.

A Tesco a 10-es évek elején súlyos nehézségekkel szembesült, amikor Nagy-Britanniában megszorongatta a két, gyorsan nagyra növő, itthon is igen aktív német áruházlánc, a Lidl és az Aldi. A cég élén ekkor, 2014-ben jelent meg az új vezérigazgató, Dave Lewis, aki levezényelte az áruházlánc átalakulását és versenyképességének visszaállítását. Stratégiájának része volt a nem elég profitábilis Európán kívüli áruházláncok eladása. Lewis idén októberig marad a hipermarket élén, a sikeres reorganizációt követően távozik.

Borítókép: Vásárlók egy kínai Tesco-üzletben 2015. február 14-én

Címkék#tesco#Kína

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában